|
www.wrz39.fora.pl Forum poświęcone Historycznej Grze Bitewnej WRZESIEŃ 1939 oraz ogólnie wargamingowi
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rrober
Administrator
Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
|
Wysłany: Nie 19:51, 23 Kwi 2017 Temat postu: Ogień - straty |
|
|
Podstawowe zasięgi broni strzeleckiej (liczba strzałów w turze):
pistolet 100m - 10cm, (2),
pm 200m - 20cm, (3),
kb 500m - 50cm, (1),
kb aut 500m - 50cm, (2),
kb snajp 800m - 80cm, (2),
rkm, lkm 600m - 60cm, (3 magazynkowy, 5 taśma),
km czołgowy - 600m - 60cm, (3),
ckm, nkm na pojeździe - 600m - 60cm, (4),
ckm, nkm na podstawie 800m - 80cm, (6 nierozstawiony, 8 rozstawiony),
garłacz - 200m - 20cm, (2),
granatnik, mały moździerz (do 69mm) - 800m - 80cm (4).
oczywiście są to zasięgi efektywne tzn. realne na jakie strzelano biorąc pod uwagę szanse trafienia i gospodarowanie zapasem posiadanej amunicji, zasięgi teoretyczne są duże większe, ale nie powinniśmy ich brać pod uwagę
Ckm rozstawiony - oznacza ckm na przygotowanym stanowisku strzeleckim (na stałej podstawie strzeleckiej, z podciągniętą amunicją, z wyznaczonymi kierunkami ognia, z określonymi zasięgami itd.)
Rozstawienie ckm (obsługa nie porusza się i nie wykonuje żadnych innych zadań):
- Elitarni - 1 tura,
- Doświadczeni (regularni) - 1,5 tury
- Niedoświadczeni (nieregularni) - 2 tury.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rrober dnia Wto 7:48, 02 Maj 2017, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rrober
Administrator
Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
|
Wysłany: Nie 20:03, 23 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
ZALEGANIE i PODRYWANIE
Piechota zalega zawsze po celnym ogniu broni maszynowej i artylerii (oprócz umocnień stałych i polowych), zalega cała ostrzelana kompania
Poderwanie zalegniętych: test wyszkolenia
CZUWANIE (OVERWATCH)
Nie strzela i nie rusza się w swoim ruchu, nie rusza się, ale może strzelać tylko w ruchu przeciwnika - zalegnięty nie może być w stanie czuwania.
Skuteczna aktywacja overwatcha w turze przeciwnika (k10):
- Elitarni 0-7,
- Doświadczeni (Regularni) 0-5,
- Niedoświadczeni 0-3.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rrober dnia Wto 7:08, 02 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rrober
Administrator
Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
|
Wysłany: Pią 19:23, 28 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Ogień prowadzi oddział wielkości kompanii (do 12 fig) do oddziału wielkości komp. Aby móc strzelać przynajmniej połowa fig jednego oddziału musi widzieć przynajmniej połowę fig drugiego oddziału (zasada połowa+). Ogień kompanii może być prowadzony tyko do jednego celu - wyjątek ogień ppanc i plot może być prowadzony niezależnie od ognia strzeleckiego komp.
Procedura ostrzału:
1. Mierzymy zasięg (pomiędzy najbardziej zbliżonymi do siebie fig.oddziałów)
2. Określamy broń która może strzelać (ma zasięg)
3. Określamy modyfikatory celności i rzucamy na trafienie
4. Wykonujemy rzut obronny w zależności od terenu/ukrycia (liczba rzutów obronnych równa się liczbie trafień) - jeżeli cel znajduje się w różnych rodzajach terenu/ukrycia dzielimy trafienia proporcjonalnie do liczby figurek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rrober dnia Sob 5:45, 29 Kwi 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rrober
Administrator
Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
|
Wysłany: Sob 12:42, 13 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Tabela trafienie (k10):
Zasięg / trafienie
10 3-10
20 4-10
40 6-10
60 8-10
80+ 10
Modyfikacje:
-2 strzał w biegu, strał przed ruchem
-1 strzał w ruchu
mod za wyszkolenie/doświadczenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|