|
www.wrz39.fora.pl Forum poświęcone Historycznej Grze Bitewnej WRZESIEŃ 1939 oraz ogólnie wargamingowi
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rrober
Administrator
Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
|
Wysłany: Nie 19:17, 23 Kwi 2017 Temat postu: Widoczność i rozpoznanie, dowodzenie |
|
|
WIDOCZNOŚĆ I ROZPOZNANIE
Oddziały nierozpoznane wystawia się w postaci jednakowych znaczników (oznaczają tylko przybliżony obszar, a nie liczbę oddz., mogą być numerowane) – znaczniki za przeszkodami terenowymi wystawiane do 60 (tylko znaczniki zasadzek ppanc nie są wystawiane, a umieszczane na szkicu).
Rozpoznanie za 1 komp – rzut k10: 8-10 (1 komp może rozpoznawać w ruchu tylko 1 komp)
Ruch ujawnia bezwzgl. od 100, strzał od 150
Opis celu/rodzaj (oddz.rozp./inne)
Zamaskowany (piech, art. ppanc, moździerze i działa piech) 25 10
Zamaskowany (pojazdy i pozostała art.) 50 25
Okopany (piech, art. ppanc, moździerze i działa piech) 75 50
Nieokopany (piech, art. ppanc, moździerze i działa piech)
Okopany (pojazdy i pozostała art.) 100 75
Nieokopany (pojazdy i pozostała art.) 150 100
ROZPOZNANIE LOTNICZE
Tylko samoloty rozpoznawcze lub obserwacyjne – zasięg jak jednostka rozpoznawcza po obu stronach trasy lotu. Trasa lotu po liniach prostych, maks. 1 zakręt podczas tury
Jest jeszcze kwestia opóźnienia czasowego w przekazywaniu informacji (czasem info szło nie bezpośrednio, ale przez kilka dowodztw - jednostki lotniczej i dywizji, czasem samolot nie miał radiostacji i zrzucał meldunek lub lądował i pilot zdawał raport - np. początek wojny)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rrober dnia Pią 19:26, 28 Kwi 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rrober
Administrator
Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
|
Wysłany: Pią 19:25, 28 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
ORGANIZACJA DOWODZENIA PODCZAS GRY
Najmniejszym oddziałem taktycznym walczącym na planszy jest kompania - kompania rusza się i prowadzi ogień zespołowo (jeden cel). Mniejsze pododdziały muszą być doklejone organizacyjnie do kompanii i działać razem z nią. Figurki danej kompanii nie mogą oddalać się od siebie dalej niż na 5cm. Jeżeli nastąpi sytuacja, że figurka jest bardziej oddalona to w kolejnym ruchu musi być połączona ze swoją kompanią (jest to priorytet jej działania) - jeżeli to nie nastąpi to fig zostaje zdjęta z pola gry.
Podstawowym oddziałem samodzielnie dowodzonym jest batalion - on dostaje rozkazy operacyjne z wyższego szczebla i realizuje je przy pomocy posiadanych kompanii. Batalion dostaje też pododdziały wsparcia z wyższego szczebla, które są mu podporządkowane organizacyjnie podczas gry.
Zasięg dowodzenia - żołnierze muszą się znajdować w odpowiedniej odl od dowódcy batalionu (w zależności od wyszkolenia i sposobu dow w danej armii). Jeżeli pododdział znajdzie się poza zasięgiem dowodzenia to wykonuje test paniki i może jedynie bronić się w miejscu lub wykonać odwrót do czasu, kiedy znowu będzie w zasięgu dow.
Jeżeli nastąpi utrata dow batalionu to wszystkie kompanie tego batalionu wykonują test paniki. Dow batalionu zostaje odtworzone w kolejnej turze kosztem 1 fig z którejś kompanii (przejęcie dowodzenia)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rrober dnia Sob 5:39, 29 Kwi 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|