|
www.wrz39.fora.pl Forum poświęcone Historycznej Grze Bitewnej WRZESIEŃ 1939 oraz ogólnie wargamingowi
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jerry
Dołączył: 06 Kwi 2017
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
|
Wysłany: Czw 19:22, 10 Maj 2018 Temat postu: "Barykada na Woli" |
|
|
Barykada na Woli
Jest 7 września 1939 roku. Front polskiej obrony przełamany w wielu miejscach. Niemieckie wojska nacierają w stronę polskiej stolicy. Czy uda im się zająć miasto z marszu ? Czy polska obrona na tyle okrzepła, że powstrzyma pierwsze uderzenie na naszą stolicę ? Spróbuj ...
Minimalne pole gry : 140 x 140 cm
Proponowany czas : 10 tur
Ukształtowanie pola gry:
- zabudowania miejskie w dowolnej (acz sensownej) konfiguracji w odległości do 60 cm od „polskiej” krawędzi pola gry
- droga umożliwiająca ruch dwukierunkowy przez środek pola gry w kierunku „strona polska”-”strona niemiecka”
- na drodze, na pełnej jej szerokości barykada blokująca całkowicie przejazd ustawiona w odległości minimum 20 cm od polskiej krawędzi pola gry
- dopuszczalne umocnienia polowe w obrębie zabudowania miejskiego (w Warszawie nie było bunkrów betonowych)
- reszta terenu ukształtowana dowolnie, acz z sensem
Proponowane siły stron walczących:
POLACY
- pluton piechoty
- dowódca plutonu
- trzy drużyny piechoty
- sekcja kb p.panc
- pluton ckm
- dowódca plutonu
- 2-3 ckm
- pluton p.panc
- dowódca plutonu
- dwa działony armat p.panc 37 mm
- pluton haubic 100 mm
- dowódca plutonu
- dwa działony haubic 100 mm wz.14/19 do ognia na wprost
- sekcja ckm p.lot (do ognia na wprost)
- obserwator artylerii
- bateria haubic 155 mm wsparcia (3 haubice poza polem gry)
NIEMCY
- pluton czołgów lekkich 5x pz kpfw I-II
- pluton czołgów ciężkich 5x pz kpfw IV
- pluton piechoty (może być na transporterach sd kfz 251)
- dowódca plutonu
- trzy drużyny piechoty
- sekcja granatnika
- pluton armat LiG 75 mm z transporterami sd kfz 251/4 (2 armaty)
- pluton motocyklistów zwiadu (6 sekcji)
- bateria haubic 155 mm wsparcia (4 haubice poza polem gry)
Wejście jednostek do gry:
Polacy
Przed pierwsza turą gry strona polska umieszcza na polu gry wszystkie jednostki w granicach zabudowy miasta (wszak będzie to atak na przygotowana obronę Polaków).
Żadna jednostka nie może stać dalej niż 60 cm od polskiej krawędzi pola gry.
Niemcy
- w pierwszej turze do gry wchodzi jedynie pluton motocyklistów zwiadu
- pozostałe jednostki niemieckie wchodzą do gry weble uznania gracza strony niemieckiej
Wsparcie artylerii ciężkiej 155 mm
Polacy – 2, 5, 8 tura
Niemcy – 3, 5, 7, 9 tura
Zadania:
Polacy
- obronić barykadę blokującą dostęp do Stolicy (może być uszkodzona – po zakończeniu starcia obrońcy Warszawy odbudują barykadę)
- zatrzymać szturm stolicy (spowodować odwrót lub przegraną)
Niemcy
- wedrzeć się do warszawy (zniszczyć barykadę i przedostać się na jej drugą stronę)
- spowodować zniszczenie lub wycofanie się obrońców
Zniszczenie barykady:
- Nie tak szybko !!! Najpierw trzeba wiedzieć o jej istnieniu …
Dostrzeżenie barykady:
- dowolna jednostka niemiecka kończy swój ruch tak, aby ze środka dowolnego boku podstawki „widzieć” bezpośrednio (nie przez budynek, mur czy inne wzgórze) przynajmniej połowę barykady z odległości nie większej niż 80 cm.
- rzut kostką K10 na dostrzeżenie (osobno dla każdej jednostki, która w danym momencie ma okazję dostrzec istnienie barykady)
- odległość 70-80 cm wynik rzutu 1-7 – barykada dostrzeżona
- odległość 60-70 cm wynik rzutu 1-8 – jw.
- odległość poniżej 60 cm – wynik rzutu 1-9 – jw.
- inny wynik rzutu – nie zauważyli … następna próba dopiero w następnej turze gry
- dopiero gdy którejś jednostce uda się dostrzec barykadę można przystąpić do jej likwidacji
Zniszczenie dostrzeżonej barykady:
- aby całkowicie zniszczyć barykadę należy trafić ją minimum 5 razy pociskiem artyleryjskim kalibru od 75 mm wzwyż (czołg ciężki lub artyleria)
Przekraczanie barykady przez jednostki niemieckie
0 trafień – nieprzekraczalna
1 trafienie – lekko uszkodzona ale nieprzekraczalna dla żadnej jednostki
2 trafienia – uszkodzona – przekraczalna tylko dla piechoty
3 trafienia- ciężko uszkodzona – przekraczalna dla piechoty i czołgów ciężkich
4 trafienia – ciężko uszkodzona – przekraczalna dla piechoty i wszystkich czołgów
5 trafień – barykada zniszczona całkowicie (możemy zdjąć ją z planszy ale pamiętajmy gdzie stała)
Punkty zwycięstwa:
Strona polska
– odwrót Niemców – 100 % zwycięstwa
- niezniszczona barykada – 20% zwycięstwa (może być uszkodzona, wszak nie każda jednostka może się przedostać na drugą stronę)
Strona niemiecka:
- zniszczona barykada – 80 % zwycięstwa (do zniszczenia zostali jeszcze obrońcy)
- wycofanie się lub zniszczenie jednostek polskich – 100 % zwycięstwa (na zajętym terenie bez trudu można zniszczyć każdą barykadę)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rrober
Administrator
Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
|
Wysłany: Sob 8:09, 12 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Ciekawe rozwiązania.
Proponowałbym też użyć nietypowych pododdziałów np. drużyn ochotniczych (silna motywacja i słabe uzbrojenie: testy na 3+, siła ognia 2 kostki)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adamnal
Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 22:36, 12 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Wygląda fajnie ,ale wymaga sporo przygotowań i zasobów.Nie jest to też zabawa na "godzinkę"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|