Jerry
Dołączył: 06 Kwi 2017
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
|
Wysłany: Pią 10:50, 27 Kwi 2018 Temat postu: "Gdzie jest generał ?" |
|
|
Gdzie jest generał ?
Gdzieś w zawierusze Kampanii wrześniowej, gdy linia frontu staje się powoli fikcją, a zagony pancerne i oddziały zwiadu Wehrmachtu hulają na tyłach polskich jednostek w eter wysłana zostaje rozpaczliwa wiadomość: Sztab wielkiej jednostki Wojska Polskiego w niebezpieczeństwie. Wyrusza odsiecz. Kto wygra wyścig ? Polacy czy Niemcy? Czy uda się ewakuować sztab? Czy uda się uchronić oficerów i żołnierzy przed niemiecką niewolą lub śmiercią ?
Sam zadecydujesz.
Pole gry:
- minimum 120cm na 120 cm
- na środku pola (minimum 60 cm od „polskiej” krawędzi) osada – miejsce dyslokacji sztabu i jednostek ochrony
- od „polskiej” strony do samej osady prowadzi droga
- reszta wedle woli i fantazji
Czas: 10 tur
Minimalne siły stron:
POLACY:
- sztab dużej jednostki (podstawka : 5 figurek oficerów sztabu i figurka radiotelegrafisty)
Uwaga: podstawka sztabu nie ma swojej strefy kontroli
- pluton piechoty ochrony sztabu
- dowództwo plutonu
- trzy drużyny piechoty
- sekcja kb p.panc
- pluton p.lot ochrony sztabu
- dowództwo plutonu
- dwie armaty Bofors 40 mm (bez ciągników)
- pluton samochodów pancernych (3 szt)
- pluton Tk-TKS (5 szt)
- szwadron kawalerii
- dowództwo szwadronu
- 6 sekcji kawalerii
- taczanka ckm
- kolumna transportowa
- ciągniki C2P (2 szt)
- samochody ciężarowe (3 szt)
- samochód sztabowy Krupp-Protze (1 szt)
- artyleria wsparcia (po za planszą) – 3 haubice 100 mm wz. 14/19
NIEMCY
- pluton motocyklistów zwiadu (6 szt)
- pluton piechoty
- dowództwo plutonu
- 3 drużyny piechoty
- sekcja granatnika
- pluton czołgów lekkich (5 szt)
- obserwator artylerii
- artyleria wsparcia (po za planszą) 4 haubice 105 mm
Warunki startowe i użycie jednostek:
- przed rozpoczęciem gry strona polska rozstawia w obrębie osady jednostki sztabu i ochrony (pluton piechoty i pluton przeciwlotniczy)
- pozostałe jednostki polskie wchodzą do gry w 3 turze
- w pierwszej turze wchodzi do akcji tylko pluton zwiadu motocyklowego Wehrmachtu
- pozostałe jednostki niemieckie wchodzą od akcji w 2 turze
- wsparcie artylerii Wehrmachtu w turze 5, 7 i 9
- wsparcie artylerii Wojska Polskiego w turze 6 i 8
Zadania:
POLACY
- ewakuować sztab (50% punktów zwycięstwa – po 10% za każdą figurkę oficera)
- ewakuować jednostki ochrony sztabu (po 10% za każdą drużynę piechoty i działon artylerii)
- w razie wzięcia sztabu do niewoli – odbić sztab (zniszczyć lub odepchnąć jednostkę) która wzięła sztab do niewoli)
NIEMCY
- wziąć polski sztab do niewoli (80% punktów zwycięstwa)
- zniszczyć sztab (30%)
Zasady dodatkowe:
1. Ewakuacja jednostek piechoty – na zasadach ogólnych (Tylko ciężarówkami)
2. Ewakuacja artylerii – na zasadach ogólnych (ciężarówkami lub ciągnikami C2P)
3. Ewakuacja sztabu – (Tylko ciężarówkami lub pojazdem Krupp-Protze)
- sztab uznaje się za załadowany do pojazdu dopiero na początku następnej tury po uzyskaniu kontaktu podstawki sztabu z ewakuującym go pojazdem i tylko na ten pojazd, który ów kontakt utrzymuje
- dopuszczony jest jednoczesny kontakt sztabu z kilkoma pojazdami bez wskazania na który konkretnie ewakuuje się sztab)
- jeżeli pojazd ewakuujący styka się jednocześnie z podstawką piechoty i artylerii (lub dwóch działonów artylerii) gracz deklaruje którą jednostkę ma ów pojazd ewakuować
4. Sztab wzięty do niewoli
- dowolna jednostka niemiecka przynajmniej jednym rogiem dotyka podstawki reprezentującej sztab)
- sztab wzięty do niewoli w dalszej części gry porusza się razem i jednocześnie z jednostką niemiecką, która go do niewoli wzięła
- jeżeli jednostka niemiecka, która wzięła sztab do niewoli zostaje zniszczona sztab zostaje uznany za odbity z niewoli
- jeżeli jednostka, która wzięła sztab do niewoli zostaje zmuszona do wycofania się sztab zostaje uznany za odbity z niewoli i uzyskuje samodzielność ruchu
5. Sztab zniszczony zniszczony w walce
- utrata pięciu figurek oficerów (uzyskując straty z podstawki sztabu zdejmowane są kolejno figurki oficerów czyli gdy na podstawce zostanie tylko radiotelegrafista)
6. Sztab zniszczony w czasie ewakuacji
- zniszczenie pojazdu na którym ewakuuje się sztab powoduje automatyczne zniszczenie samego sztabu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jerry dnia Czw 19:45, 10 Maj 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|